torek, 6. januar 2009

CHAN - ZEN - SEON 禅/禪 - ぜん - 선



Nekega dne so menihi pripovedovali legendo o rojstvu Buddhe in govorili o procesijah bogov, spoštljivih demonih, dežju rož, o čudesih in čudežih vseh vrst.
Njihov učitlj jih je poslušal, nato pa rekel: "Če bi jaz bil priča takem rojstvu, bi malega pobil s palico."



Če se ne bi smejali, ne bi bila Pot.
Laozi 老子

Mojstra Jōshūja je učenec prosil, naj mu pokaže Pot. "Jaz moram še scat it sam," je odgovoril Jōshū.


NOTRANJOST

"Če ga ne najdeš v sebi, kam ga boš šel iskat?"
Zenrinkushu

Prav zato moramo Buddho ubiti, če ga srečamo na naši poti. Kajti ne iščemo njega: naše iskanje je iskanje narave stvari, je naša lastna narava. In če je ne iščemo v sebi, kje drugje jo lahko iščemo?
"Kam greš?" pravi Rajneesh. "To, kar iščeš, je na dosegu roke. Če boš še hodil, da najdeš, kar ti je na dosegu roke, se boš izgubil. Ustavi se in opazuj. Da uresničiš, kar ti je blizu, je dovolj, če se ustaviš in opazuješ."
"Vsi Buddhe so v umu," pravi zen reklo. "Samo tisti, ki se slepijo, jih iščejo izven sebe."
Bistvo meditacije naj bi bilo to "ustavi se in opazuj".
Slep sem in iščem izven sebe, ne ustavim se in grem dalje. Zakaj bi moral poslušat tistega, ki mi pravi, da ne smem nikogar poslušat? Ko me bojo naučili molčanja, bom mogoče želel koga poslušat. Tudi Taeri sunim je bil navdušen nad napisom iz Doline Sv. Duha pod Maiello - pred (kristjanskim) samostanom je bila tabla z besedami: "Ne trudi se molčati - poslušaj." Takrat sem z lahkoto. Odložil nahrbtnik in odložil del sebe, sedel na skali nad prepadom, pod mano je bučala reka Sv. Duh, za mojim hrbtom so se slišali zvoki violine iz samostanske kapele, nekje nad mano so se slišale ptice in najbližje sebi sem slišal lastno dihanje. Ustavil sem se in opazoval in nisem doživel prav nikakršne mistične izkušnje, ampak nekaj trenutkov spokojnosti na dolgi poti.

Od takrat je minilo več kot 10 let.

Nekega dne je Wuhzao delal kot tenzo v samostanu v Wutajskih gorah, ko se mu je nenadoma nad loncem prikazal bodhisattva Manjusri (Mañjuśrī, 文殊師利菩薩 , मंजुश्री ). Wuhzao je pograbil kuhalnico in ga mahnil. Kasneje je dejal: "Če bi se mi prikazal nad loncem Shakyamuni, bi usekal tudi njega!"

Za vsako zrno riža, ki ga potrebujete, vzemite natanko eno zrno riža. Ko delite zrno je rezultat lahko dve pol-zrni ali celo tri ali štiri. Z druge strani pa je lahko eno zrno enako pol-zrnu ali mogoče dvem pol-zrnom. In spet, dve pol-zrni lahko smatramo za eno celo zrno.
Dogen zenji: Tenzo kyokun

Ko mi bo to o riževih zrnih res pomagalo pri kuhanju, se bom lahko mirno vrnil. Ali pa bom ravno zato ostal tenzo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

STATISTIKA