petek, 21. maj 2010

Džingis Kan in pisane zastavice

Čeprav sem v Koreji, sem si po res res dolgem času ogledal nekorejski film: Mongol, mongolsko-rusko-kazahtansko-nemško koprodukcijo v režiji Sergeja Bodorova.

Ne bom ga koval v zvezde, je pa čisto soliden film, ki mi je vzbudil zanimanje za Temüjina oz Džingis Kana, ki nam ga običajno prikazujejo kot pretežno negativno osebo. No, nekdo ki je ustvaril največji imperij v zgodovini, tega gotovo ni naredil s prijaznostjo, sočustvovanjem in usmiljenjem. Sodobni mongolski zgodovinarji podpirajo tezo, da je imel Temüjin proti koncu življenja namen imperij spremeniti v civilno državo s pravno enakostjo za vse - tudi ženske. Teza ne temelji na konkretnih dokazih, razen na dejstvu, da so ženske vedno igrale pomembno vlogo v življenju Mogolov in je Töregene Khatun celo vodila kanat po smrti svojega moža Ögedei Kana. Pod vladavino Mongolov je bila edino veroizpoved popolnoma svobodna, ne glede na to, da je bil Temüjin najbrž tengriist. Za Mongole je vera nekaj povsem osebnega in plemena so bila bodisi šamanistična, budistična, muslimanska ali celo krščanska.
In ko sem se tako skozi wikipedijo prebil do konca, sem naletel na link za film Conqueror in začel pokat od smeha ob podatku, da je Džingis Kana igral - John Wayne! Ko sem še kliknil na povezavo, pa me je kar zvilo od krohotanja ob plakatu za dotični film:

I fight!
I love!
I conquer... like a Barbarian!

Priceless! Da o originalni opravi njegove Börte ne govorimo. Hollywood is simply hilarious.
Včeraj dopoldan sprehod proti severu, popoldan kolesarjenje proti jugu, vmes na sladoled s Hae In in njeno sošolko.
Pod goro Gyaebang san:




Domišljija brez meja - le katere dobrote se skrivajo v vseh teh vrčih?

Na sladoled k Lee Seung Bok Memorial Hall:

Niti približno se mi ne sanja, kaj vse te pisane zastave pomenijo, nanje sem naletel v neki odmaknjeni dolini, v kateri se ne nahaja praktično nič, razen zapuščene ovčje farme na koncu.





V taisti dolini je tudi par simpatičnih vikendic, ki me, ne vem točno zakaj, precej spominajo na domovanja Hobitov.


Nikakor pa mi ne bi bilo všeč imet take "sosede" nad vhodnimi vrati

2 komentarja:

  1. joj!!! o tistem sladoledu sanjam že dve leti (okus lubenice)!!!! :'(

    ja, vem... neumna pripomba... jebi ga... :D

    OdgovoriIzbriši
  2. ups... pod napačen naslov napisan komentar :P
    ...vidiš, kaj se zgodi, če med službenim časom na skrivaj in prehitro bereš blog?!? :D

    OdgovoriIzbriši

STATISTIKA