četrtek, 21. maj 2009

Nagasaki

Jutro nad pacifikom

Kaj sem napisal, Shinkansen? Baka, mar bi prej preveril preden pišem oslarije. Shinkansen odsek do Nagasakija bo nared tam nekje 2012, pa še tam mu bodo hitrost omejili na 200 km/h. Do Nagasakija bi tako porabil dobre 4 ure in kopico yenov. Sem šel raje z busom. No, v Kagoshimi se nisem ustavljal, le vulkan sem slikal.

V bistvu sem se ustavil, celo s poti zavil. Ker sem na mestnem načrtu videl napis "Statue of a hat" v nekem parku. Ej, to pa moram videt! In sem videl... pol bo kdo meni rekel, da sem baka...

Vrh NI zavit v jutranje meglice ali nizko oblačnost; Sakurajima je tipičen Japonec, ne glede na starost je še vedno aktiven. Kdo ve zakaj me ni presenetilo, da je Napoli pobrateno mesto...
Tudi z busom sem imel presedanje na "highway interchange", zelo praktična zadeva, edino zoprno zna bit, ko čakaš na povezavo sredi avtoceste, in the middle of nowhere. V Nagasakiju sem takoj odpičil proti hostlu Akari, za katerega bom zdaj naredil malo reklame. Za skupno spalnico odštejem 2500yenov na noč, kar je izredno poceni, sploh glede na to kako je urejen in čist, s kuhinjo, tremi PCji in wirelessom, ki pa žal ne seže v četrto nadstropje. Takoj čez reko je "Pure Land" budistični tempelj, ulica za hostlom je trgovinska ulica, dve ulici nazaj je ulica templjev, 10 minut stran je nakupovalno središče in kitajska četrt, imajo pa še eno res enkratno ponudbo: vsakodnevni sprehod z lokalci, zastonj. Angleško govoreči prostovoljci te pospremijo na sprehod po tržnici, v park, po templjih, trgovinah itd.
Pogled s strehe na Pure Land tempelj in okoliš



Danes sem večino časa preždel v Atomskem muzeju, v Parku miru, v Spominski dvorani za žrtve in na Točki Nič. Še vedno imam veliko kepo v grlu. Bom napisal en post, ko se mi žalost spremeni v jezo. Do takrat pa samo en preblisk, pričevanje hibakushe, ki je imel v času eksplozije 10 let.
Moja sestrica je bila pokopana pod ruševinami hiše in se ni mogla izvleči. Neki mornarji so skušali dvigniti tram z njenih nog, pa so rekli, da se ne da in odšli. Potem sem videl da po ulici teče gola ženska, s popolnoma rdečo kožo. Mama! Sosed je poskusil rešiti sestrico, a je tudi on rekel, da je nemoghoče, se v opravičilo priklonil in tiho odšel. Mama je vsa opečena pokleknila pod tram, ki je ukleščil sestrico in ga dvignila. Na rami, s katero je dvignila tram, se ji je olupila koža in mišice. Naslednji dan je umrla.
Ura tiktaka za vse, ne samo za žrtve.

1 komentar:

STATISTIKA